دوره آموزشی استهلال در مساجد یزد برگزار می شود

معاون فرهنگی هنری کانون مساجد یزد از برگزاری دوره های آموشی نجوم و استهلال در مساجد و کانون های فرهنگی هنری سطح استان خبر داد.

محسن رستگاری، معاون فرهنگی هنری کانون مساجد یزد با اشاره به کارکردهای متفاوت مساجد به عنوان محور یک شهر اسلامی گفت: دوره آمورزشی نجوم و استهلال با حضور مصدق از کارشناسان ستاد استهلال از برنامه های اوقات فراغت کانون مساجد استان می باشدکه در سال جاری در کانون های مساجد متقاضی برگزار می شود.


وی همچنین از برگزاری دوره آمورشی فوریت های پزشکی در مساجد و کانون های فرهنگی هنری سطح استان خبر داد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی فوریت های پزشکی در مساجد و کانون های فرهنگی هنری باهدف احیا همه کاردکردهای مساجد برگزار می شود.


رستگاری با بیان اینکه هر کانون فرهنگی هنری در مساجد استان به عنوان یک پایگاه اوقات فراغت در سطح منطقه و محله فعالیت می کند افزود: 372 پایگاه اوقات فراغت در کانون فرهنگی هنری در مساجد استان به جوانان و نوجوانان در ایام تابستان خدمات ارائه می کنند.


وی با اشاره به پررنگ بودن برنامه های اوقات فراغت درکانون های فرهنگی هنری اظهارداشت: برنامه های فرهنگی به ویژه برنامه های اوقات فراغت در کانون های فرهنگی وهنری ومساجد به صورت منطقه ای و محلی برگزار می شود و از پشتوانه عظیم مردمی نیز برخوردار است.


رستگاری در بخش دیگری از سخنانش از توجه به نقاط محروم و کانون فرهنگی هنری در مسجد روستایی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه دستگاه ها و سازمان های مختلف در سطح شهرهای استان امکانات بسیار مناسبی را برای اوقات فراغت جوانان فراهم کرده اند، کانون های فرهنگی هنری مساجد بخشی اعظمی از توان و پتانسیل خود را در ارائه خدمات به روستاییان قرار داده است.


وی تفاهم نامه کانون مساجد با فنی وحرفه ای، تربیت بدنی و سایر دستگاهها را با هدف فراهم آوردن امکانات مناسب در روستاها دانست.


رستگاری برگزاری دوره‌های آموزشی اندیشه‌های آسمانی برای 180 نفر از مدیران کانون‌های مساجد استان یزد در مشهد مقدس، طرح سلامت در کانون والعادیات و توزیع تفسیر 12 جلدی همراه و قرآن کریم برای مجریان طرح تلاوت نور و تفسیر نور از دیگر برنامه های اوقات فراغت استان یزد ذکر کرد.


وی در پایان با بیان اینکه این دوره ها ویژه کانون های فرهنگی هنری متقاضی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اجرای طرح قرآنی 1445، برگزاری دوره آموزش فنی و حرفه‌ای، نجوم، کمک‌های اولیه و کارآفرینی و برپایی اردوهای فرهنگی و تفریحی زیارتی مختلفی با همکاری کانون راهور اندیشه در کانون های مساجد به ویژه کانون های روستایی از دیگر برنامه های این استان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا